CVR nr.: 38 16 81 69
Dato for etablering: 2016

Betaling

Der er mulighed for betaling via. Dankort, Visa dankort, MasterCard, MobilePay og VIABILL. Ved specielle aftaler, kan der ogsÄ betales via bankoverfÞrsel.

Fragt

Vi tilbyder levering i hele Danmark med PostNord.

Leveringstider

Levering tager som regel mellem 1-2 hverdage.

Hvis du fortryder dit kĂžb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, nÄr du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udlĂžber 14 dage efter den dag du;

  1. Har modtaget din vare
  2. FÄr den sidste vare i fysisk besiddelse, nÄr det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du þnsker at fortryde dit kþb. Meddelelsen skal sendes til ”kontakt@prettycute.dk hvor du i beskeden skal indtaste fþlgende:
Ordre nummer samt hvad du Ăžnsker skal ske.
I din meddelelse skal det gþres tydeligt om du þnsker at udnytte din fortrydelsesret. “Retur”
Ønsker du gratis ombytte skriv da “Ombyt”

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unÞdig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du Þnsker at fortryde dit kÞb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Prisen bliver modregnet din returnering ogdu fÄr de fÞrst betalte penge retur.Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bÊrer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen pĂ„ varer, som herefter ikke er i salgsklar efter en given returnering.
  • Hvis du klipper/fjerner tags, sĂ„som pris skilte, stĂžrrelse, vaskeguide m.m
  • Varen lugter og er i forringet stand. Evt med hĂ„r fra dyr eller lignende.

Varens stand, nÄr du sender den retur

Du hĂŠfter for eventuel forringelse af varens vĂŠrdi, som skyldes anden hĂ„ndtering. Med andre ord – du kan prĂžve varen pĂ„ samme mĂ„de, som hvis du prĂžvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prÞvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af kÞbet kun fÄr en del eller intet af kÞbsbelÞbet retur, afhÊngig af varens handelsmÊssige vÊrdi.
For at modtage hele kÞbsbelÞbet retur mÄ du altsÄ gÞre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du mÄ afprÞve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af kĂžbsbelĂžbet

Hvis du fortryder dit kÞb, fÄr du naturligvis det belÞb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfÊlde af en vÊrdiforringelse, som du hÊfter for, fratrÊkkes denne kÞbsbelÞbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som fĂžlge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unĂždig forsinkelse og under alle omstĂŠndigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfĂžrer tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du kan miste dit kĂžbsbelĂžb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens vĂŠrdi er forringet, fordi;

  • Du reelt har taget varen i brug,
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • Du har hĂ„ndteret varen pĂ„ anden mĂ„de, end det var nĂždvendigt.
  • Du har ikke fulgt de begrĂŠnsninger i fortrydelsesretten, der fĂžlger af plombering, varetype m.m.

Hvad gĂžr vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formÄl at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos ”prettycute.dk” og opbevares i fem Ă„r, hvorefter oplysningerne slettes.NĂ„r der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, sĂ„ledes at du er informeret om, prĂŠcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
DirektÞren og partnere har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Disse oplysninger bruges ikke pÄ anden vis, end til forsendelsen af din vare.
Den dataansvarlige hos prettycute.dk er ejeren af denne.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til https://www.prettycute.dk videregives eller sÊlges pÄ ingen mÄde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfÞlsomme oplysninger. Dette sker pÄ baggrund af persondatalovens paragraf § 5-14 samt pkt. 2.1.4. og 2.1.5.
Som registreret hos ”prettycute.dk” har du altid ret til at gĂžre indsigelse mod registreringen. Du har ogsĂ„ ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Annullering af ordre

Prettycute.dk kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte vare. Du vil blive underrettet hvis en sÄdan situation skulle opstÄ, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget pÄ et betalingsmiddel vil blive returneret/annulleret.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit kþb, skal du rette henvendelse til ”kontakt@prettycute.dk”
Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende lÞsning, kan du, sÄfremt betingelserne herfor er opfyldt, indgive en klage til ForbrugerklagenÊvnet. EU-Kommissionens online klageportal kan ogsÄ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er sÊrlig relevant, hvis du er forbruger med bopÊl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.    

Hvad skal jeg sende tilbage?

Du skal vedlÊgge en kopi af ordrebekrÊftelsenelleren seddel med ordrenummer samt hvad du Þnsker skal ske. Derved ved vi hvem pakken er fra. Derudover skal alt fra pakken sendes med retur. Dette gÊlder ogsÄ emballage, i form af Êsker, plastik m.m

Reklamation

NĂ„r du handler pĂ„ ”www.prettycute.dk” har du selvfĂžlgelig24 mĂ„neders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan fĂ„ varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhĂŠngig af den konkrete situation.
Det er selvfÞlgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstÄet som fÞlge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfÊrd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 30 dage efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid vére retméssig.