CVR nr.: 38 16 81 69
Dato for etablering: 2016

Betaling

Der er mulighed for betaling via. Dankort, Visa dankort, MasterCard, MobilePay og VIABILL. Ved specielle aftaler, kan der også betales via bankoverførsel.

Fragt

Vi tilbyder levering i hele Danmark med PostNord.

Leveringstider

Levering tager som regel mellem 1-2 hverdage.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. Har modtaget din vare
  2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til ”kontakt@prettycute.dk hvor du i beskeden skal indtaste følgende:
Ordre nummer samt hvad du ønsker skal ske.
I din meddelelse skal det gøres tydeligt om du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. “Retur”
Ønsker du gratis ombytte skriv da “Ombyt”

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Prisen bliver modregnet din returnering ogdu får de først betalte penge retur.Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som herefter ikke er i salgsklar efter en given returnering.
  • Hvis du klipper/fjerner tags, såsom pris skilte, størrelse, vaskeguide m.m
  • Varen lugter og er i forringet stand. Evt med hår fra dyr eller lignende.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi;

  • Du reelt har taget varen i brug,
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt.
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos ”prettycute.dk” og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og partnere har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Disse oplysninger bruges ikke på anden vis, end til forsendelsen af din vare.
Den dataansvarlige hos prettycute.dk er ejeren af denne.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til https://www.prettycute.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Dette sker på baggrund af persondatalovens paragraf § 5-14 samt pkt. 2.1.4. og 2.1.5.
Som registreret hos ”prettycute.dk” har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Annullering af ordre

Prettycute.dk kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte vare. Du vil blive underrettet hvis en sådan situation skulle opstå, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget på et betalingsmiddel vil blive returneret/annulleret.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ”kontakt@prettycute.dk”
Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.    

Hvad skal jeg sende tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsenelleren seddel med ordrenummer samt hvad du ønsker skal ske. Derved ved vi hvem pakken er fra. Derudover skal alt fra pakken sendes med retur. Dette gælder også emballage, i form af æsker, plastik m.m

Reklamation

Når du handler på ”www.prettycute.dk” har du selvfølgelig24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 30 dage efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være retmæssig.